Xosé Manuel Beiras e Antón Sánchez entrevistáronse con Oriol Junqueras e Jordi Cuixart

Nas reunións trasladouse o apoio e a solidariedade activa de Anova Irmandade Nacionalista cos presos políticos e exiliados como consecuencia da organización do referendo do 1 de outubro.

Santiago de Compostela, 10 de decembro de 2018.- Hoxe Xosé Manuel Beiras e o Portavoz Nacional de Anova Antón Sánchez visitaron a prisión de Lledoners para trasladar a nosa solidariedade co conxunto dos presos políticos e exiliados catalás, e analizar o actual momento político, marcado pola xudicialización do proceso catalá e o auxe da ultradereita no Estado español.

Desta maneira puidemos coñecer de primeira man cal era a situación dos presos políticos nas cadeas, e como estaban a ser abordados os recursos legais para rematar canto antes con esta situación de excepcionalidade pola que levan meses en prisión preventiva. Lembremos que nestes momentos parte do colectivo de presos políticos comezaron unha folga de fame que hoxe chega ao seu décimo día como medida de denuncia desta situación.

Vivimos un momento complexo no Estado español, onde a coalición do 155 e a resposta autoritaria ao desafío democrático posto en marcha pola cidadanía catalá abriu as portas ao auxe da ultradereita. Ese avance supón unha mudanza relevante do escenario político, no que se fai necesario compartir análises sobre o momento e establecer marcos de colaboración política máis intensos.

Nese sentido os diferentes axentes cos que nos puidemos entrevistar expresáronnos a súa vontade de persistir no camiño democrático cara a autodeterminación de Cataluña, proxecto político que defenderon dende as institucións e dende a mobilización social, compromiso polo que seguen hoxe en prisión.

Anova denuncia a inxustiza imposta polo Tribunal Supremo en relación ao Imposto das Hipotecas

Antón Sánchez: «Temos que tomar novamente as rúas e as prazas de Galicia para derrotar á alianza dos poderosos. Esta sentenza demostra que o Tribunal Supremo toma partido: pon por diante o negocio da banca por riba dos intereses da cidadanía do común».

Santiago de Compostela, 7 de novembro de 2018.- Antón Sánchez afirmou hoxe que «temos que tomar novamente as rúas e as prazas de Galicia para derrotar á alianza dos poderosos» e valorou que «esta sentenza demostra que o Tribunal Supremo toma partido: pon por diante o negocio da banca por riba dos intereses da cidadanía do común». «Os dereitos que nos rouban hai que recuperalos mediante a mobilización e a rebelión cívica» salientou o Portavoz Nacional de Anova.

A decisión sobre o procedemento sobre o Imposto das Hipotecas supón unha vergonzosa concesión ao poder dos bancos que queremos denunciar publicamente. Estamos diante dun procedemento sen precedentes no funcionamento de calquera tribunal ordinario nun Estado democrático. Trátase de preservar unicamente un aforro para as entidades bancarias que se situaría entre os 3.200 e os 5.000 millóns de euros. Un aforro para a banca custeado polos cidadáns.

A decisión dos maxistrados do Tribunal Supremo evidencia a súa conexións cos principais poderes económicos do Estado español. Só as presións da Banca poden explicar a modificación de criterio que desautorizan as últimas tres sentenzas sobre este tributo na que se ditaminaba que eran os bancos os que tiñan que pagar este imposto.

Non sería a primeira vez que unha sentenza arbitraria da xustiza española é anulada polos tribunais europeos. Xa aconteceu coas cláusulas solo, na que finalmente os tribunais europeos primou o interese da cidadanía do común por diante dos intereses das entidades bancarias. Bancos moitos deles rescatados con cartos públicos que aínda non devolveron. Estamos diante doutro episodio de roubo legalizado para engordar os beneficios das corporación bancarias, unha mostra máis da falta de lexitimidade do poder xudicial do Réxime do 78.

A revisión da sentenza é anómalo en calquera democracia, a independencia do poder xudicial respecto dos grupos de presión é unha farsa que sacrifica a seguridade xurídica dos cidadáns e enxalza a a influencia dos poderes na sombra para deturpar o Estado de Dereito.

Anova aposta por relanzar En Marea como ferramenta da Unidade Popular para a ruptura co Réxime do 78

A formación liderada por Antón Sánchez mantivo hoxe unha xuntanza da súa Coordinadora Nacional para definir a súa posición diante do Plenario de En Marea que terá lugar en Santiago o vindeiro 27 de outubro.

Teo, 20 de outubro de 2018.- Hoxe o principal organismo entre asembleas de Anova Irmandade Nacionalista expresou a súa preocupación polo momento que vive nestes momentos En Marea. Unha deriva burocrática, iniciada pola actual Coordinadora, dilúe a súa orientación política rupturista e lamina a pluralidade interna do espazo, convertendo na práctica a En Marea nunha opción de parte e non no punto de encontro da Unidade Popular en Galicia.

Vemos con especial preocupación que o debate do Plenario 27 de outubro teña o seu centro en cuestións internas, nun debate no que cuestións procedimentais e internas ocuparán a maior parte do tempo do debate en detrimento do necesario debate de ideas. Nese sentido o documento político que se presenta non defende ningunha orientación política e estratéxica clara, o que na práctica supón un cheque en branco para a dirección que salga electa neste proceso poida tomar calquera decisión nun momento decisivo no que hai que revalidar os gobernos municipais e ampliar a rede de mareas municipalistas.

Non compartimos os prazos dados para inscribirse no censo de En Marea. Se o comparamos cos prazos de procesos anteriores, recortan en case un mes o tempo para darse de alta no censo. Promoveremos, con outros axentes de En Marea, emendas que permitan ampliar estes prazos e que ninguén que o desexe quede sen poder participar. Tamén resulta sorprendente que o Consello de Mareas esixa que un organismo superior como o Plenario teña que ter unha maioría de 2/3 para introducir emendas ao Regulamento que establece o seu funcionamento.

Entendemos que tanto o Plenario como o proceso de renovación do Consello das Mareas debe supoñer un punto e aparte nesta forma de proceder. Debemos recuperar as posicións de ruptura e armar un espazo realmente respectuoso coa pluralidade como garantía máxima para blindar as mareas municipalistas e dar a batalla contra o Partido Popular.

Nese sentido facemos un chamamento ao conxunto do espazo de Unidade Popular – e moi especialmente ás mulleres e homes implicados no día a día da construción das mareas – para que podiamos conseguir estes obxectivos. Todas e todos somos necesarios para relanzar En Marea como ferramenta de ruptura co Réxime do 78.

 

Anova manterá unha xuntanza en Ourense con representantes das mareas municipalistas

Antón Sánchez participará nunha reunión con representantes de Ourense en Común, Ribeiro en Común e Alternativa Veciñal do Carballiño.

Santiago de Compostela, 24 de setembro de 2018.- O vindeiro martes 25 de setembro ás 20 horas no local de Ourense en Común (Rúa das Burgas, 8) terá lugar unha xuntanza para definir o traballo municipal de cara a asumir o horizonte 2019.

Unha delegación da Permanente de Anova encabezada polo seu Portavoz Nacional Antón Sánchez participará neste encontro con representantes de Ourense en Común, Ribeiro en Común e Alternativa Veciñal do Carballiño.

O obxectivo é mostrar o apoio de Anova aos procesos de Unidade Popular consolidados, nos que a nosa militancia participa a nivel individual. Entendemos que é fundamental traballar de forma colaborativa coas mareas municipalistas de cara a un ano marcado por unhas eleccións municipais decisivas para o noso espazo político, nas que debemos manter os elementos definitorios do noso espazo, marcados por unha aposta de democracia radical xunto con programas transformadores.

Documento de conclusións da Mesa para a Confluencia

0. Introdución: A hora da corresponsabilidade

A Mesa da confluencia debe ser unha mesa da corresponsabilidade, chegamos a ela porque partillamos un diagnóstico sobre a situación de degradación do espazo da unidade popular.

Agora sería o tempo de saber se existe a posibilidade de relanzar En Marea como ferramenta para asentar as bases dunha unidade popular máis forte, con renovada capacidade de aglutinar vontades, e con vocación de que todas as partes se corresponsabilicen.

0.1 A proposta de Compostela Aberta

Partindo da lóxica da cooperación entre as partes e desbotando as dinámicas competitivas de confrontación interna Compostela Aberta fai dúas propostas:

  • Constituír un espazo de traballo conxunto para as organizacións e mareas.
  • Renovar e relanzar o Consello das Mareas como órgano de dirección política.

Ese espazo de traballo conxunto é a chamada ‘Mesa da confluencia’ constituída como espazo de comunicación entre as organizacións políticas e mareas para resolver diferencias procurando a corresponsabilidade das partes na construción do espazo político en común.

Renovar o Consello das Mareas para continuar co desenvolvemento de En Marea, garantindo a igualdade de todas as persoas participantes a través da súa adscrición individual.

Obxectivo: desenvolver un espazo organizativo de coordinación, que constrúa un programa político común e marque a estratexia para o conxunto do espazo de unidade popular galego.

0.2 Resumo das reunións bilaterais

Seguindo o mandato asembleario recollido no documento “Proposta de Compostela Aberta para relanzar o espazo político galego da unidade popular”, a coordinadora de Compostela Aberta realizou unha rolda de conversas bilaterais con Esquerda Unida, Podemos, Anova, Ferrol en Común e En Marea.

  • En liñas xerais o diagnóstico de Compostela Aberta é partillado no relacionado coa degradación do espazo, aínda que se mantén a validez de En Marea como ferramenta e espazo de articulación do suxeito galego da unidade popular.
  • Tamén é un lugar común maioritario que o actual deseño de En Marea non é valido tal e como existe agora, mais que si podería valer no caso de que se plantexen axustes ou mudanzas.
  • A coordinadora de En Marea abriu a posibilidade de adianto da renovación do Consello das Mareas, aínda que non participará da Mesa na procura da corresponsabilidade.

1. Puntos en común

Partindo da lóxica da cooperación entre as partes e desbotando as dinámicas competitivas de confrontación constituíse a ‘Mesa para a Confluencia’ como un espazo de comunicación no que participan as organizacións políticas e candidaturas locais da unidade popular.

Este espazo de traballo conxunto constitúese para resolver diferencias e para procurar a corresponsabilidade das partes na construción dun espazo político galego en común.

Orixinariamente na ‘Mesa’ participan Anova, Esquerda Unida, Podemos, Compostela Aberta, Ferrol en Común e Marea Atlántica. Esta composición fica aberta a novas incorporacións dos axentes que soliciten e após a aprobación por consenso dos participantes actuais.

Na reunión constituínte do 31 de xullo abordáronse os puntos en común dos que partimos para relanzar En Marea como ferramenta para asentar as bases dunha unidade popular máis forte e con renovada capacidade de aglutinar vontades.

1.1 A necesidade da unidade popular

Partindo das experiencias políticas acumuladas e tendo como modelo para a confluencia as candidaturas municipais que mostraron o camiño no 2015 a unidade popular tense mostrado como unha ferramenta, ao servizo da cidadanía, moi efectiva.

Neste sentido, para relanzar o proxecto e potencialo, consideramos necesario resaltar as seguintes cuestións:

  • A necesidade da defensa do municipalismo e das candidaturas da unidade popular xa asentadas e nas que se recoñece o espazo.
  • Estas candidaturas municipais son un exemplo de como se pode conformar a confluencia, e nos seus modelos debería recoñecerse En Marea.
  • A unidade popular ten que recoñecer os elementos e organizacións que a conforman e, partindo diso, reforzar o conxunto e as partes.
  • O recoñecemento das diferentes identidades políticas debe vir acompañado da recuperación da pluralidade da confluencia
  • Unidade non significa uniformidade, non son sinónimos; a pluralidade interna enriquece e torna máis forte un proxecto político que ten vocación de ser hexemónico.
  • Para todo o anterior, é necesario que as partes se corresponsabilicen na construción do espazo e na defensa destes principios.

1.2 O suxeito político galego

O recoñecemento dun suxeito político galego significa entender que a unidade popular operará en consecuencia con este principio no plano organizativo e político. A construción deste suxeito nacional galego significa un encadramento natural que, dende a súa propia soberanía pode procurar complicidades noutros ámbitos de actuación como é o estatal, por exemplo. Neste sentido, para relanzar o proxecto e potencialo, consideramos necesario resaltar as seguintes cuestións:

  • É imprescindible reforzar o suxeito político galego a partir da definición duns obxectivos comúns que sumen e multipliquen.
  • Estes obxectivos teñen que traducirse nun programa político transformador, que sexa alternativa ás políticas neoliberais.
  • Compre diferenciar entre o formato legal do suxeito e a articulación orgánica do espazo da unidade popular, que non sempre teñen que coincidir.
  • A articulación orgánica do espazo non pode traducirse na construción dun partido vertical de corte clásico; compre formulas innovadoras e horizontais.

2. A validez de En Marea

A pluralidade, a diversidade e a capacidade de mestizaxe son os sinais de identidade da unidade popular e non se pode renunciar a elas. En Marea terá validez sempre que se respecten estes principios. Nos municipios onde fomos capaces de construír ferramentas que aceptaron este feito con naturalidade, constituíndo forzas abertas pero compactas, estase a demostrar que outra forma de gobernar a prol da cidadanía é posible.

Este principio de respecto á diversidade e representación da pluralidade ten que ser aceptado con normalidade na consolidación do suxeito político galego que debe ser En Marea. Na segunda reunión da mesa para a confluencia, do 9 de agosto, abordase o ‘para que?’ nos debe valer En Marea e o ‘como?’ renovar o Consello das Mareas para relanzar o proxecto común

2.1 Unha ferramenta para a unidade popular

En Marea vai ter validez se funciona como ferramenta para a unidade popular e consegue representar ao conxunto e as partes. Neste sentido, a unidade popular necesita falar e reflexionar sobre a confluencia, sobre si mesma, necesita voltar a vista atrás, recoñecerse nos acertos e revisar os erros:

  • É importante lembrar o éxito acadado nas experiencias municipais e a posterior onda de entusiasmo colectivo que arrastrou a En Marea a obter os históricos resultados acadados nas xerais de 2015 e 2016.
  • Do mesmo xeito non podemos obviar como as divisións, pelexas e discrepancias públicas están a minar o proxecto, coa consecuente baixa nas expectativas electorais que se auguran nas enquisas.

Necesitamos fuxir da tradicional división das forzas da esquerda galega. A construción da unidade popular é unha tarefa común na que temos a obriga de participar todas as que queremos unha mudanza real en Galicia, unha mudanza que xa é visible nos municipios nos que se goberna.

Forzas políticas, colectivos sociais ou persoas individuais, todas somos imprescindibles para poder construír esta ferramenta. Durante as campañas do 2015 e 2016 repetimos unha e millar de veces que “a suma multiplica”, esa heteroxeneidade que foi a nosa maior forza non pode converterse nunha debilidade, por causa de non ser capaces de saber xestionar esa riqueza que supón a suma de tradicións políticas tan dispares.

Para que a ferramenta sexa valida hai que reverter a deriva destrutiva, deixar de resaltar as diferenzas e colocar o foco en todo o que nos une, en todos os proxectos comúns, en todas esas ideas de país que partillamos e que só poderán materializarse se, outra vez, somos quen de confluír, cooperar e construír dentro dun proxecto común, amplo e aberto de unidade popular.

2.2 A renovación do Consello das Mareas

Estatutariamente a renovación do Consello das Mareas tería que realizarse a finais de xaneiro do 2019, a só catro meses dunhas eleccións municipais que se mostran como claves para o futuro da unidade popular en Galicia. Esta proximidade temporal non semella o máis axeitado, visto desde a perspectiva municipal, xa que nese momento os esforzos terán que estar centrados na construción das candidaturas e alternativas programáticas locais.

Ademais, e por todo o explicado nos puntos anteriores, podemos afirmar que o mandato do actual Consello está esgotado politicamente e que a súa renovación, canto antes, é o único camiño que nos pode achegar a un relanzamento de En Marea. Neste sentido, se finalmente o Consello das Mareas non activase a súa renovación de xeito inmediato, existirían motivos suficientes para procurar outras vías como as do revogatorio.

Sexa pola vía do adianto, sexa pola vía revogatoria, existen varias cuestións para abordar o proceso coas irrenunciables garantías democráticas:

  • Que a proposta de regulamento que rexa a renovación do Consello sexa clara e non dea lugar a interpretacións confusas.
  • Que se clarifique a validez e vixencia do actual censo de En Marea e se está adaptado á normativa vixente ou non.
  • Que se facilite a inscrición daquelas persoas que participan do espazo político da unidade popular galega.

Cómpre sermos totalmente esixentes en que se cumpran todas as garantías democráticas para abordar o proceso e que este se realice canto antes.

Activándose xa o proceso conseguiremos distanciar esta renovación dos procesos municipais e colocar nun segundo plano as cuestións orgánicas relacionadas con En Marea.

As organizacións participantes da Mesa da Confluencia comprométense a fomentar a participación nas eleccións para a renovación do Consello das Mareas e a esixir e, no seu caso, activar as vías para que isto suceda canto antes. Para iso presentan este documento elaborado nas sesións de traballo da Mesa para a Confluencia polas persoas delegadas, que participaron nas reunións, pertencentes ás seguintes organizacións:

Compostela Aberta
Ferrol en Común
Marea Atlántica
Anova – Irmandade Nacionalista
Esquerda Unida
Podemos – Galicia

Antón Sánchez: «República desde os concellos porque no local, na primavera municipalista, construímos desde abaixo a Unidade Popular»

Celebraremos a palestra Novo tempo para a Unidade Popular, coa membro da mesa política de EH BIldu Maria del Rio, a ex alcaldesa de Badalona Dolors Sabaté, e o noso Portavoz Nacional Antón Sánchez. Será moderada pola xornalista Eva Lema.

O propio 25 haberá un acto político que contará coas intervencións de Xosé Manuel Beiras, Antón Sánchez, Oriana Méndez, Branca Novoneyra e Iván Rodríguez.

Santiago de Compostela, 20 de xullo de 2018.- Hoxe pola mañá tivo lugar en Santiago de Compostela a rolda para presentar República desde os concellos, o lema elixido este ano para enmarcar os actos de Anova Irmandade Nacionalista este 24 e 25 de xullo.

A nosa responsable de institucional Lara Rodríguez foi a encargada de presentar a programación deste día. Na súa intervención lembrou que «a coalición do 155» foi quen rematou co mandato de Dolors Sabaté en Badalona, nunha moción de censura presentada polo PSC e apoiada polo PP de Garcia Albiol e Ciudadanos.

Tamén informou da xornada do 25 que comezará a partir das 13.00 horas no parque de Galeras. Aparte do acto político unha romaría con xantar popular e un concerto do Leo a partir das 16.30 horas.

Antón Sánchez lembrou que nesta xornada «Anova reivindica a condición de Galiza como nación e o seu dereito a exercer a plena soberanía para mellorar a vida das persoas» dentro dunha dinámica na que «Galiza está a perder peso económico e político por unha situación de subordinación fronte a outras estruturas políticas e por contar cun goberno actual do señor Feijóo que despreza a pelexa por conseguir a soberanía e os avances no autogoberno». Por iso «reivindicamos Galiza como nación, reivindicamos o exercicio de soberanía e tamén a República».

Antón Sánchez defendeu o proceso de consolidación da Unidade Popular e en concreto os procesos municipalistas que están en marcha: «Os concellos son o talón de Aquiles do Partido Popular. Son a súa fronte política máis vulnerable e desde os concellos hai que construír unha alternativa de unidade popular asegurar unha nova derrota do Partido Popular en 2019 que permita rematar coa súa hexemonía institucional nas eleccións galegas de 2020». Non hai só que apoiar a gobernos de cidades como Coruña, Ferrol e Santiago ou vilas como Teo ou Val do Dubra, «hai que inzar Galicia de candidaturas municipais de Unidade Popular para garantir a derrota do Partido Popular».

Antón Sánchez mostrouse favorable da proposta de Compostela Aberta xa que dende Anova «apoiamos a apertura do diálogo e de procurar acordos e consensos para dar un renovado impulso á Unidade Popular» e para iso faise necesario “practicar a xenerosidade» e evitar «enrocarse en posicións de parte que non conducen a ningures. Iso é o que agarda a cidadanía que nos apoiou».

En relación aos debates que se están a dar sobre o futuro En Marea, Antón Sánchez sinalou que «nos acordos constituíntes de En Marea e no programa electoral sempre estivo o dereito de autodeterminación. Sempre foi un dos piares da Unidade Popular neste país. Para nós é unha cuestión fundamental, e é compatible coa aposta da esquerda federal e o recoñecemento da plurinacionalidade do Estado español. Este non é o problema que temos hoxe no espazo. Estivo recollido no Acordo de Mazarelos e antes en AGE».

Actos do 24 e 25 de xullo – República dende os Concellos

24 e 25 de xullo
República desde os concellos

Martes 24 de xullo, na Facultade de Filosofía da USC (Praza de Mazarelos) ás 19:30 horas:

“Novo tempo para a Unidade Popular”

-Antón Sánchez-Portavoz Nacional de Anova
-Dolors Sabater-Ex alcaldesa de Badalona
-María del Río-EH Bildu
-Modera: Eva Lema-Xornalista

No martes 25 de xullo terá lugar o acto político – que contará cunha intervención do noso Portavoz Nacional Antón Sánchez – e unha romaría e xantar popular no Parque de Galeras (Compostela), a partir das 13:00 horas. A partir das 17.00 horas contaremos coa actuación musical do Leo.

 

Lara Rodríguez: «Somos precisamente as mareas municipalistas as que hai tres anos convertemos un panorama político desolador nunha realidade esperanzadora»

Lara Rodríguez foi elixida concelleira en 2015 pola APAC (Agrupación de electoras e electores Plataforma Aberta Cidadá) en Lalín. Dende aquela forma parte dun goberno de coalición no que leva a Área de Cultura e Educación. Foi aire fresco na capital do Deza, despois de décadas de goberno do Partido Popular. Responsable de política institucional de Anova despois da nosa III Asemblea Nacional, falamos con ela sobre o momento actual que vive a Unidade Popular e sobre que políticas se poden activar dende o local para transformar a realidade.

Recentemente Anova marcou como prioridade a defensa do modelo das mareas municipalistas. Como asumides ese horizonte 2019?

Asumímolo coa forte convicción de que somos precisamente as mareas municipalistas as que hai tres anos convertemos un panorama político desolador nunha realidade esperanzadora. Continuamos traballando polo ben común e demostrando que somos as bases quen albergamos o cambio político. Para nós o 2019 é agora; lévao sendo dende o 2015.

As mareas municipalistas continuamos traballando polo ben común e demostrando que somos as bases quen albergamos o cambio político

Este sábado 30 de xuño celebrarase en Ferrol o III Encontro Municipalista, despois dos que tiveron lugar en Ourense e en Santiago. Como valorades esta iniciativa?

Iniciativas coma esa son moi necesarias, pois precisamos crear sinerxías entre todas aquelas agrupacións coas que compartimos folla de ruta. É fundamental apoiarnos entre nós e resulta imprescindíbel que manteñamos o contacto, xa que as problemáticas e as inquedanzas que nos moven e que nos moveron ata chegar aquí son practicamente as mesmas.

Iniciativas como o III Encontro Municipalista de Ferrol son moi necesarias. Resulta imprescindíbel que manteñamos o contacto

O pasado 8-M foi un punto de inflexión no que se refire ao impacto do movemento feminista na nosa sociedade. Pensas que é necesario facer unha reflexión entre gobernanza e feminismo?

Sempre é necesario; non obstante, se existe desigualdade na área política é porque a segue habendo no resto de eidos, e isto é algo que pouco a pouco intentamos cambiar dende diversos espazos. Digamos que é unha reflexión que hai que facer, pero a nivel xeral; non podemos illar o feminismo senón facelo transversal a todos os ámbitos.

Non podemos illar o feminismo senón facelo transversal a todos os ámbitos

Dende logo, nós, dende as nosas agrupacións, somos quen de crear debates e de reflexionar sobre cal é a posición da muller dentro da política e, sobre todo, sobre cal queremos que esta sexa. O que si temos claro é que aínda a día de hoxe as mulleres na política seguimos sendo consideradas de maneira diferente aos homes; nós temos que estar demostrando continuamente a nosa valía e o nivel de esixencia ao que nos someten é moito maior, pero iso non é máis ca un dos síntomas desta enfermidade social que é o machismo e o patriarcado.

Aínda a día de hoxe as mulleres na política seguimos sendo consideradas de maneira diferente aos homes

Como APAC participades nun goberno en coalición. Talvez é interesante facer balance dese feito. Como valoras esta experiencia?

É unha experiencia positiva porque me permitiu desenvolver capacidades que cría ter nun estado de letargo permanente, como a paciencia, a tolerancia ou a empatía (algo moi importante para a propia supervivencia). Dende logo, compartir goberno con tres partidos diferentes pode non parecer sinxelo, pero si é certo que o caso de Lalín debe de ser un pouco excepcional, pois a convivencia entre nós é bastante boa e as discrepancias que poidamos ter tentamos arranxalas da mellor forma posíbel. Ademais, considero que as maiorías absolutas remataron, e que resulta enriquecedor e proveitoso gobernar con outras opcións políticas, sempre e cando exista un claro convencemento de que compartimos o mesmo proxecto e as mesmas liñas de actuación. Non obstante, así como existen aspectos beneficiosos, tamén hai inconvenientes, coma o feito de que moitas das propostas que nós como APAC levamos no noso programa non se materializaron, unha consecuencia de gobernar con diferentes forzas.

As maiorías absolutas remataron, e que resulta enriquecedor e proveitoso gobernar con outras opcións políticas, sempre e cando exista un claro convencemento de que compartimos o mesmo proxecto e as mesmas liñas de actuación

Que se pode facer nun Concello como Lalín nunha área como Cultura e Educación?

As posibilidades que ofrece unha vila como Lalín no eido cultural son moitas, pois existe unha tradición artística importante. Porén, resulta complicado crear público, unha das tarefas primordiais das Concellerías de Cultura, dende logo; cómpre estabelecer un hábito, que a cidadanía coñeza as propostas que se realizan e que participen delas, algo que leva tempo e que en numerosas ocasións incluso pode chegar a ser bastante frustrante, xa que ás veces non tes o resultado que che gustaría acadar. Non obstante, hai que entender que adaptarse ao cambio, neste caso, das políticas culturais é un proceso lento e de asimilación progresiva.

Cómpre estabelecer un hábito, que a cidadanía coñeza as propostas que se realizan e que participen delas

En primeiro lugar debes ter clara cal é a situación do teu Concello e cales son os actores culturais cos que conta, porque contar con eles é unha condición sine qua non. No caso de Lalín temos unha tradición musical importante, grazas non só ás numerosas bandas que hai senón tamén aos diferentes grupos de varios xéneros musicais dos que dispoñemos, contamos tamén con compañías de teatro de marionetas, narradores, artistas plásticos, escritoras e escritores… En fin, infinidade de creadores e creadoras que non só instauran público senón que, ademais, fan que Lalín se sitúe no mapa e que a cidadanía valore a cultura como algo propio.

Por outra parte, o labor da Concellería de Cultura tamén implica a xestión de diversos espazos culturais, coma a biblioteca, o salón teatro, o museo municipal ou o pazo de Liñares, un feito que engade certas dificultades, pois crear contidos ou darlles sentido a todos estes espazos é complicado, sobre todo ao non dispoñer dunha partida orzamentaria moi grande nin de persoal suficiente para dirixilos. No caso da biblioteca procuro non só aumentar os seus fondos bibliográficos practicamente cada mes senón que, ademais, programamos actividades e levamos a cabo varias campañas de animación á lectura ao longo de todo o ano.

En canto ao museo municipal, polo menos unha vez ao ano conta cunha exposición de peso, como foi a 13 Bienal no ano 2017 ou a exposición sobre Colmeiro neste ano 2018, ademais das xa consolidadas, coma o EmporcArte, que se realiza no Entroido, ou aquelas itinerantes, coma o Outono Fotográfico ou a exposición de Ruth Matilda Anderson; tamén, grazas a unha iniciativa que me propuxeron unhas rapazas de Lalín vinculadas ao mundo da arte, dende hai un ano levamos programando obradoiros de ilustración orientados a nenos e nenas, para facer do museo un espazo no que tamén se pode crear.

No salón teatro adoitamos programar sesións de teatro das compañías máis destacadas do panorama teatral galego grazas ao convenio co AGADIC; ademais, realízanse alí numerosos concertos e outro tipo de actividades. Finalmente, temos tamén o pazo de Liñares, o lugar máis complexo de xestionar, non só por falta de persoal senón tamén por falta de medios: alberga unha sala dedicada ao aviador Joaquín Loriga e o Museo Galego da Marioneta, para o cal levamos dende o ano 2016 tentando outorgarlle entidade xurídica para así darlle un sentido a un pazo do século XVII que foi adquirido hai 14 anos polo Concello e aberto ao público no 2014, un pazo magnífico e que supón un atractivo importante para Lalín, pero ao que debemos darlle un significado, unha tarefa moi complicada.

En relación á Educación, a competencia dos Concellos neste eido é escasa, xa que só se basea no mantemento dos centros. Porén, iniciativas como os camiños escolares ou a reforma dos espazos escolares mediante a participación da comunidade educativa son opcións que estamos barallando e que quereriamos levar a cabo.

Xa falta menos dun ano para as vindeiras eleccións municipais. Cal é a situación e o futuro de APAC?

APAC vaise volver presentar ás próximas eleccións. Así o decidimos e así o comunicamos o pasado 22 de xuño a través dunha rolda de prensa na que, ademais, presentamos o noso calendario de actuacións dende setembro a marzo do ano próximo. O noso proceso electoral, que inclúe a elaboración do documento político, o programa electoral, o código ético, o regulamento electoral e mais a escolla das candidatas e dos candidatos vai ser aberto e participativo e non baseado nun liderado unipersoal, pois dende APAC consideramos prioritaria a participación da cidadanía e que os contidos e as ideas estean nun posto primordial.

Así pois, celebraremos tres asembleas: unha en outubro, na que debateriamos, ratificariamos e/ou emendariamos o documento político, o regulamento electoral e mais o código ético, cuxa elaboración se levaría a cabo durante o mes de setembro; outra en xaneiro para a escolla da orde das once primeiras persoas da lista electora, e unha última en marzo na que presentariamos o programa elabora e mais a lista completa.

APAC vaise volver presentar ás próximas eleccións. Así o decidimos e así o comunicamos o pasado 22 de xuño. Vai ser un proceso aberto e participativo e non baseado nun liderado unipersoal

En Marea consegue que se paralice a poxa dos xacementos de Pena Grande e que se cedan gratuitamente ao Concello de Vilalba

O deputado de En Marea por Lugo, Miguel Anxo Fernán Vello, confirmou este xoves co ministerio de Facenda que finalmente se paralizará a poxa dos xacementos de Pena Grande e que cederá os terreos de xeito gratuito ao concello de Vilalba.

En Marea presentou varias iniciativas no Congreso para paralizar esta poxa, pero dada a urxencia e o constreñido dos prazos da poxa, que tiña previsto celebrarse o 15 de decembro, Fernán Vello decidiu dirixirse directamente ao Ministro de Facenda, Cristóbal Montoro, no pleno Congreso.

“Esixinlle en nome de En Marea retirar de imediato a poxa destes terreos e proceder a cedelos ao concello de Vilalba ou á Xunta a fin de poñelos en valor”, asegura o deputado.

Montoro “amosouse receptivo” na conversa mantida con Fernán Vello e aseguroulle que faría xestións canto antes para solucionalo.

O deputado de En Marea por Lugo quere amosar a “súa satisfación por ter conseguido parar un auténtico despropósito”.

“Estaba en xogo o noso patrimonio, os nosos vestixios do Paleolítico, que ían ser vendidos sen ter en conta o seu alto valor histórico e cultural”.

Neste sentido, agradeceu a receptividade do ministro que foi quen de escoitar a demanda de En Marea, que en definitiva contiña a demanda social, de organizacións culturais e colectivos diversos “para que se paralizase unha barbaridade tecnócrata”.

Fernán Vello afirma que “debemos aproveitar este tipo de feitos para reflexionar a fondo sobre a situación e o estado no que se atopa unha boa parte do noso patrimonio arqueolóxico ou histórico-cultural para que non domine o abandono nin a indiferenza, e sobre todo, evitar que as propias Administracións practiquen o desleixo absoluto”.